Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Dennis

Je laatste Star Wars aanwinst

Recommended Posts

2 uur geleden zei Marko:

Je hebt wel een primeur dan hoor, beetje tempo en rap in het engels een review uitpoepen en je bezorgt jezelf en SWA wereldfaam. Ik kan nergens nog een fatsoenlijke review vinden!

Wat Roel zegt.

Maar ook als je wel een grote primeur hebt, is roem niet blijvend hoor. Wie weet nog dat McDiarmid's RO afwezigheid op ons eigen forumpje ontdekt werd?

...of het feit dat SWA de  wereldprimeur had door als eerste te melden dat er 1) een nieuwe TV serie zou komen en 2) de naam hiervan (Freemaker Adventures) bekend te maken?

15 uur geleden zei Roel:

Je kan nog geen reviews vinden omdat het boek officieel nog niet te koop is en de journalisten die een review copy hebben zich aan een embargo moeten houden. Del Rey staat niet toe dat je voor de door hun bepaalde datum (bij deze ook weer de release dag neem ik aan) iets publiceert. Doe je dat wel, dan kun je er op rekenen dat ze vrij rap actie ondernemen om alles dat je publiceert offline te halen en eventueel juridische stappen ondernemen.

Een review op de release dag is leuk, maar zeker niet eerder :P

Heldere uitleg maar er zit een discrepantie tussen dit en de situatie hier. @BoxerlessBossk heeft (nietsvermoedend) een boek gekocht en besluit dat te reviewen op zijn website. Dan heeft hij toch niets te maken met journalisten embargo''s?

6 minuten geleden zei Marko:

Heldere uitleg maar er zit een discrepantie tussen dit en de situatie hier. @BoxerlessBossk heeft (nietsvermoedend) een boek gekocht en besluit dat te reviewen op zijn website. Dan heeft hij toch niets te maken met journalisten embargo''s?

Goed punt.  Je zou dan idd kunnen zeggen dat je als consument zijnde niets wist van de fout van de winkelier en het embargo.

Ik denk echter dat de uitgever je toch vriendelijk zal verzoeken om de review weg te halen (en je geen risico wil lopen).....aan de andere kant: kan men ook iets doen als Wesley in dit geval heel de plot gaat lopen spoilen op fora?

9 minuten geleden zei Marko:

De situatie is hier wat ingewikkelder inderdaad. Maar @BoxerlessBossk zou in dat geval content online plaatsen over een product dat hij officieel niet in zijn bezit mag hebben. Doet hij dit op Facebook of zijn blog dan kan Del Rey hem een Cease and Desist Notice sturen om hem te verzoeken de content offline te halen. Doet hij dit, dan is er niets aan de hand en zullen ze juridische stappen nemen naar de winkel, die hebben namelijk de regels geschonden omdat het boek nog helemaal niet in de winkel mag liggen.

Haal @BoxerlessBossk de content NIET off line dan kunnen ze ook drastischere maatregelen tegen hem nemen, hoewel dat wat lastiger voor ze wordt als @BoxerlessBossk kan aantonen dat hij helemaal geen idee had dat hij het boek nog niet in zijn bezit had mogen hebben.

Waar het hier wat lastig wordt is het feit dat hij online al meerdere keren aangegeven heeft dondersgoed te weten dat hij het boek nog niet zou mogen hebben en dat de winkel een fout gemaakt heeft :P
Daarnaast komt ook dat het vrij eenvoudig te achterhalen is dat hij onder andere voor Star Wars Awakens schrijft en daarbij dus goede weet heeft van de regels omtrent deze zaken. Del Rey kan, of hij de content nou hier of elders plaatst, dus zware stappen ondernemen als hij het Embargo breekt.

Zojuist zei Dennis:

Goed punt.  Je zou dan idd kunnen zeggen dat je als consument zijnde niets wist van de fout van de winkelier en het embargo.

Ik denk echter dat de uitgever je toch vriendelijk zal verzoeken om de review weg te halen (en je geen risico wil lopen).....aan de andere kant: kan men ook iets doen als Wesley in dit geval heel de plot gaat lopen spoilen op fora?

Ze kunnen er weinig "echt" aan doen natuurlijk. Als iets op het net staat dan kun je dat er onmogelijk weer van verwijderen, helemaal spoilers gaan als wildvuur de rondte. 
Wat ze wel kunnen doen is schade verhalen op de winkel en/of @BoxerlessBossk. Of ze dat daadwerkelijk doen is de vraag, de kans is groot dat het bij een waarschuwing blijft, maar ze staan zeker in hun recht om dat te doen. 

Dan is de vraag: wat is de schade?

Stel dat de review negatief is....zal obv 1 review het boek slecht verkopen?

6 minuten geleden zei Dennis:

Dan is de vraag: wat is de schade?

Stel dat de review negatief is....zal obv 1 review het boek slecht verkopen?

De schade kan van alles zijn, natuurlijk. Een slechte review zal geen invloed hebben op verkopen, maar het uitlekken van spoilers of plot punten kan invloed hebben op marketing en dergelijke. Ook weten we niet wat voor een deals er open staan wat reviews betreft. Misschien hebben ze een contract met een partij als Entertainment Weekly of Empire Magazine. Waarin afgesproken is dat zij een dag voor de release een exclusieve review of informatie mogen publiceren. Als iemand anders dan een week eerder al wat publiceert loopt EW mogelijk een hoop inkomsten mis die, samen met vooraf afgesproken boetes, ze zullen verhalen op Del Rey/Disney. En zo zullen er nog een hoop meer punten zijn die wij als buitenstaanders niet direct zullen zien maar die wel grote consequenties kunnen hebben :)

Mini ships hotwheels.

Back on topic weer Guys! De firma ACTION heeft wederom een geinig verzamelaars dingetje in navolging van de 5" figuren. Miniships van Hotwheels voor 2.99 pstk

Pro: zeer gedetailleerd, die cast en zeer betaalbaar.

Con: niet op schaal

....en het feit dat er totaal een stuk of 50 (verschillende) van zijn😉 die waarschijnlijk niet allemaal bij mijn favoriete prijsvechter te koop zullen zijn. 

2 uur geleden zei Marko:

Mini ships hotwheels.

Deze? s-l225.jpg

Hoeveel verschillende hadden ze in jouw filiaal?

Vind dit wel de moeite van een tripje waard (om iig even te kijken wat er ligt).

Zo ik ben populair hierboven :P

Nog even los van wat ze er juridisch tegen kunnen beginnen, het is natuurlijk ook een kwestie van de uitgever te vriend houden. Als je voor het embargo van alles online slingert, zullen ze je natuurlijk ook nooit review copies gaan sturen.

(Nou doen ze dat in Europa sws alleen bij hoge uitzondering, maar altijd hoop houden!)

1 uur geleden zei Dennis:

Deze? s-l225.jpg

Hoeveel verschillende hadden ze in jouw filiaal?

Vind dit wel de moeite van een tripje waard (om iig even te kijken wat er ligt).

Yes. Iets andere verpakking.  Deze van jouw foto liggen bij BS voor 4 euri.

Een stuk of tien hadden ze er minimaal. We hebben er 9 gekocht en nog 6 op de verlanglijst. The hunt is on. 

Was met de kleine man in de Action en zag ze.  Dus de gedachte dat is mooi voor in de schoen, morgen terug en snel weg wezen.  Tot aan...... paaaaaap check dan wat ze hebben! Nou ja, toch een geluksmomentje om je zoon met zijn eigen portemonnee star wars spul te zien kopen. Zeker aangezien het pokemon virus het heilige der heiligen de laatste tijd had verdrongen.

De komende week stop ik bij iedere action hahaha

• Upvote 1

11 minuten geleden zei Marko:

Yes. Iets andere verpakking.  Deze van jouw foto liggen bij BS voor 4 euri.

Een stuk of tien hadden ze er minimaal. We hebben er 9 gekocht en nog 6 op de verlanglijst. The hunt is on. 

Was met de kleine man in de Action en zag ze.  Dus de gedachte dat is mooi voor in de schoen, morgen terug en snel weg wezen.  Tot aan...... paaaaaap check dan wat ze hebben! Nou ja, toch een geluksmomentje om je zoon met zijn eigen portemonnee star wars spul te zien kopen. Zeker aangezien het pokemon virus het heilige der heiligen de laatste tijd had verdrongen.

De komende week stop ik bij iedere action hahaha

Dit zou de complete lijst moeten zijn: (zit toch wel eea bij dat ik zou willen.....maar moet bekennen dat als ik de Falcon, een TIE en een X-Wing niet kan scoren ik er niet aan ga beginnen.)

Series 1

Boba Fett's Slave I
Ghost
Millennium Falcon
Rebel Snowspeeder
TIE Fighter
Vulture Droid
X-Wing Fighter Red 5 (S-Foils in Attack Position)
X-Wing Fighter Red 3 (S-Foils Closed)
Y-Wing Fighter Gold Leader

Two Packs
Mon Calamari Cruiser vs. Star Destroyer 2 Pack

Series 2

First Order Special Forces TIE Fighter
Kylo Ren's Command Shuttle
Millennium Falcon (The Force Awakens)
Naboo Starfighter
Obi-Wan Kenobi's Jedi Starfighter
Poe's X-Wing Fighter
Republic Gunship
Resistance X-Wing Fighter
Tie Fighter Advanced

Series 3
First Order Snowspeeder
First Order Star Destroyer
Imperial Shuttle
Phantom
Republic Gunship Tiger Shark
Rey's Speeder
Sith Infiltrator
Star Destroyer
Tantive 4
AT-AT vs Rebel Snowspeeder

Two Packs
First Order TIE Fighter vs. Millennium Falcon 2 Pack
First Order Transporter vs. Resistance X-Wing Fighter 2 Pack
TIE Fighter vs. Ghost 2 Pack

Multi Pack
Hero & Villain Starships 11 pack (with 2 Golden Die-Cast Exclusives)

Score hier: Falcon , Slave1, 3x TIE, 2x Xwing, TIE Advanced, Republic Gunship, Kylo Shuttle 

The hunt goes on!

Op 7-11-2016 at 21:06 zei Marko:

Score hier: Falcon , Slave1, 3x TIE, 2x Xwing, TIE Advanced, Republic Gunship, Kylo Shuttle 

The hunt goes on!

Op een paup-dag (eerst Trump, toen het bericht dat mn NES classic pre-order bij de lokale gameshop geannuleerd is omdat Nintendo niet levert aan die zaak waardoor ik nu last minute dat ding nu niet op de releasedag heb en omdat alle leveringen overal al gereserveerd zijn en ik hierom best ****** ben) door de regen langs 2 filialen geweest.

De grote had er 3. De kleine had er veel....Falcon, Kylo shuttle, FO Tie, normale TIE, zwarte X-Wing, blauw-witte X-Wing, Gunship, Ghost, Slave I.

Lang getwijfeld....maar toch maar niet gedaan. Ik ken mezelf, ik wil ze dan (bijna) allemaal en weet dat ik me zou ergeren als i wel The Ghost maar niet The Phantom heb....of geen OT X-Wing.

Thuis aangekomen toch nog iets van SW: LEGO Thi-Sen (een Talz.....voor in mn Cantina display)

lego-minifig-thi-sen.jpg

Slimme move. Ken u zelf. Ik ben maandag maarliefst 6 action's langsgaan. Mijn conclusie is dat ze overal ongeveer dezelfde hebben. Maar net niet de ontbrekende. Ik probeer me er nu bij neer te leggen dat er we wel de mooiste hebben gescoord.  Tweede conclusie, die 5" figuren raken ze aan de straatstenen niet kwijt. Iedere action, en ondertussen heb ik er wel 10 van binnen gezien (obsessief: guilty) heeft daar rijen vol van staan. Ik vermoed dat die er straks voor 2 euro pstk uit gaan!  Inmiddels zijn er in het zelfde formaat ook Marvel figuren, maar die zijn echt veel minder mooi afgewerkt. Ik sta er nog steeds van te kijken hoe mooi die 5" SW figuren zijn. Dus wie ze nog niet heeft, wacht nog even, de Action moet ze gaan dumpen.

Dan tot slot, begin ik heel nieuwsgierig te raken naar de lego collectie van @Dennis misschien een tip voor de huis huisfotograaf van SWA. ...😉

53 minuten geleden zei Marko:

Slimme move. Ken u zelf. Ik ben maandag maarliefst 6 action's langsgaan. Mijn conclusie is dat ze overal ongeveer dezelfde hebben. Maar net niet de ontbrekende. Ik probeer me er nu bij neer te leggen dat er we wel de mooiste hebben gescoord.  Tweede conclusie, die 5" figuren raken ze aan de straatstenen niet kwijt. Iedere action, en ondertussen heb ik er wel 10 van binnen gezien (obsessief: guilty) heeft daar rijen vol van staan. Ik vermoed dat die er straks voor 2 euro pstk uit gaan!  Inmiddels zijn er in het zelfde formaat ook Marvel figuren, maar die zijn echt veel minder mooi afgewerkt. Ik sta er nog steeds van te kijken hoe mooi die 5" SW figuren zijn. Dus wie ze nog niet heeft, wacht nog even, de Action moet ze gaan dumpen.

Dan tot slot, begin ik heel nieuwsgierig te raken naar de lego collectie van @Dennis misschien een tip voor de huis huisfotograaf van SWA. ...😉

Ik vermoed dat ze er maar een stuk of 12 verschillende hebben gekregen. Maarre: 10 Actions? Damn. Ik moet zeggen dat ik die 2 ook heb bezocht om even het 'jagen op' gevoel weer even te ervaren.

LEGO: geen foto's....maar een strak overzicht van:

mijn minifigs: http://brickset.com/minifigs/ownedby-Jedi-Bendu

mijn sets: http://brickset.com/sets/ownedby-Jedi-Bendu/page-1

Edited by Dennis

Geen SW, maar aangezien ik zelden zoveel moeite heb moeten doen voor een product (zoals gezegd: mn preorder was eenzijdig gecancelled waardoor ik last minute op zoek moest naar een exemplaar....terwijl overal wachtlijsten zijn......) Zoals Hazes ooit zei: Bloed, zweet en tranen.......maar ik heb hem!...DE NES CLASSIC! (voor mij DE release van het jaar)

maxresdefault.jpg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now