Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Dennis

Je laatste Star Wars aanwinst

Recommended Posts

1 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Can't stop myself!

Zo begint het......en voor je het weet staat er een kamer vol mee.

Op Friday, November 11, 2016 at 12:47 zei Dennis:

Zoals Hazes ooit zei: Bloed, zweet en tranen.......maar ik heb hem!...DE NES CLASSIC! (voor mij DE release van het jaar)

maxresdefault.jpg

Hoe bevalt ie?

Ik las dat er games voorgeprogrammeerd zijn, maar zijn er ook andere games voor te fixen? If so, hoe? Want dat werd me op de site van Bart Smit niet duidelijk. De lijst is een leuke start, maar ik zou juist games willen spelen als Star wars, GI Joe, Bayou Billy, 1942 en natuurlijk Duck Hunt! Maar daar is dan wel weer een pistool voor nodig... via BS:

Bevat 30 voorgeïnstalleerde klassiekers:

Balloon Fight

Bubble Bobble

Castlevania

Castlevania II: Simon’s Quest

Donkey Kong

Donkey Kong Jr.

Double Dragon II: The Revenge

Dr. Mario

Excitebike

Final Fantasy

Galaga

Ghosts’ N Ghoblins

Gradius

Ice Climber

Kid Icarus

Kirby’s Adventure

Mario Bros.

Mega Man 2

Metroid

Ninja Gaiden

Pac-Man

Punch-Out!! Featuring Mr. Dream

Startropics

SUPER C

Super Mario Bros.

Super Mario Bros. 2

Super Mario Bros. 3

Tecmo Bowl

The Legend of Zelda 

Zelda II: The Adventure of Link

56 minuten geleden zei DeGrijzeDuif:

Hoe bevalt ie?

Ik las dat er games voorgeprogrammeerd zijn, maar zijn er ook andere games voor te fixen? If so, hoe? Want dat werd me op de site van Bart Smit niet duidelijk. De lijst is een leuke start, maar ik zou juist games willen spelen als Star wars, GI Joe, Bayou Billy, 1942 en natuurlijk Duck Hunt! Maar daar is dan wel weer een pistool voor nodig... via BS:

Nope, je kan er geen extra games op zetten. Nintendo heeft dit bij de bekendmaking ook aangegeven.

Inzake DuckHunt: ik heb mn oude NES nog (inc dit spel en de gun); op hedendaagse TVs werkt dit niet meer (toen ik 15 jaar geleden een 100 hertz TV aanschafte was dit al het geval; op 50 hertz nog wel)

Console zelf is ultiem. Ben fanatiek met Zelda en Dr.Mario bezig. Aparte is dat ik zoals gezegd nog een oude NES heb staan maar ik deze beter vind (geen frustraties vanwege het 15 keer moeten opstarten van een spel omdat de console of cart oud is)

Enige nadeel: je kan hem alleen via HDMI aansluiten. Ik heb nog een oldskool TV waarop ik mijn Atari 2600/7800, Videopac en andere oldskool games op speel. Hierop kan deze niet worden aangesloten.

PS: 1942 is idd top. In de 80s heb ik deze (en Indiana Jones & The Temple of Doom) in de arcadehal het meest gespeeld.

Vroeger had ik een omgebouwde NES, dan kon je van die cartridges gebruiken uit Azië met tig games erop. :-) Jammer Dat dit ding is gesneuveld... heb nog wel een oude tv hier staan. Die nieuwe kun je ook geen breuk aan vallen... de tijd zal leren wat de keuze wordt... ;-)

14 minuten geleden zei DeGrijzeDuif:

Vroeger had ik een omgebouwde NES, dan kon je van die cartridges gebruiken uit Azië met tig games erop. :-) Jammer Dat dit ding is gesneuveld... heb nog wel een oude tv hier staan. Die nieuwe kun je ook geen breuk aan vallen... de tijd zal leren wat de keuze wordt... ;-)

Bedoel je zoiets?

0b4cf5d2-e392-11e5-8aa7-96cb81434c7e.jpg

De GameKey Converter. Hiermee kun je NTSC games op je PAL NES spelen. Heb exact dezelfde; dingen zijn voor pakweg 2 tientjes te koop.

Nope, bij mij werd er in het kastje zelf iets aangepast, waardoor er een aparte reset knop, fysiek aan de buitenkant erbij kwam. Dan kocht je cartridges in de reguliere vorm, maar stonden er 10, 20 of bv 150 spellen op. Je koos een spel en kwam via de reset knop weer in het menu. Op die 100+ dingen stond naast pareltjes als 1942 vooral veel enorme crap, ook Chinese games. Op die kleinere stonden wel de wat grotere games. Ik kan me iets van de Turtles herinneren... Maar het is nog wat vaag en ver weg... :-)

Voor de SNES had ik een copy-box. Dat was een doosje zo groot als de SNES zelf, met aan de onderkant een vorm/aansluiting van een cartridge. Deze ging dan van bovenaf op/in de SNES. In de copy-box kon je diskettes steken waarop je dan games kon zetten. Je kon een game op diskette zetten, en dan kon je m vervolgens laden vanaf die diskette. Diskettes kon je via de box ook kopiëren. En sommige games bestonden uit meerdere diskettes. Ik had bakken vol hahahaha. Daarna ook nog fanatiek op de PS1 gespeeld. Uiteindelijk ook om laten bouwen waardoor je cd-r kon afspelen. De PS3 heb ik nog wel gekocht, maar heb er nooit intensief op gespeeld. Recent is ie pas weer tot leven gekomen toen mn zoontje LEGO Star wars ontdekte... heb van de week voor 2 euro de PS3 Clone wars game voor m op de kop getikt. Maar die blijft nog even liggen tot 5 december. :-)

Maar ik merk toch dat het gamen me weer prikkelt. En Battlefront.... tja... kriebels... :-)

PS mijn gevoel gaat in tegenstelling tot vroeger nu meer uit naar een game kopen en intensief spelen in plaatst van het verzamelen van grote hoeveelheden games waarvan je het gros nooit speelt... 

Edited by DeGrijzeDuif

Afgelopen weekend in een opwelling deze besteld. Destijds (in 2013) overwoog ik al een aanschaf. Nu zag ik dat Amazon.com en .de hem niet meer hebben en Amazon.co.uk nog 1 exemplaar had. Het leek voorbestemd, dus besteld. Recensies waren ook lovend.

Nu kwam het vandaag binnen en wat schetste mijn verbazing: het formaat! Het is ook echt Ewok formaat. Geen normale comic-size, maar pakweg 2/3e daarvan. Ook erg dun......hopelijk is het verhaal wel goed....(is een brug tussen de Ewok films en ROTJ. Het eindigd met Wicket die Leia vind)

jun130021.jpg

Gekregen van mijn broer; een Rogue One XL t-shirt (Zavvi 2 Rogue One t-shirts 19 euro in de Black Friday actie) van de gevechten bij Scarif en afgelopen woe uiteraard de Death Trooper Real 3D bril gekocht bij Pathe.

Well ludiek overigens dat het personeel bij Pathe IMAX Arnhem maar bleef zeggen dat ik deze bril niet kan gebruiken bij een IMAX voorstelling en waarom ik deze dan wil kopen.....

mhd66u.jpg

Edited by the Prosheshy

Bril heb ik ook of course. Verder de Rogue One soundtrack en de novelisatie van Alexander Freed. Wat ik het liefst zou hebben is de Visual Guide, maar die komt volgens Bol pas volgende week uit opeens. Altijd hetzelfde gezeik met boeken op releasedatum hier =/

Wat ik het liefst zou hebben is de Visual Guide, maar die komt volgens Bol pas volgende week uit opeens. Altijd hetzelfde gezeik met boeken op releasedatum hier =/

Gisteren E-mail van Amazon gekregen; de Visual Guide heb ik van de zomer ge-preordered op Amazon.com (had een e-coupon van $25,- gekregen van een customer insights director van Lucasfilm n.a.v. Klanteninterview in Londen tijdens SWCE in juni).  Heb echter wel voor normale verzending gekozen bij Amazon dus ik hoop dat het nog dit jaar wordt. 

Toch ook deze maar aan de verzameling toegevoegd. Meer voor BB-8 dan Rey. Maar beide paint jobs zijn niet denderend helaas.

Rey is veel te schoon (en heeft uiteraard het nietszeggende gezicht) en BB-8 is juist weer veel te smerig.

Maargoed, ze mochten niet ontbreken :)

IMG_4149.jpg

oh hierop aanvullend! Ik was gisteren bij TKmax. Voor wie daar mee 'gezegend' is in zn hometown. Er waren black series Phasma, Solo en Flametrooper. Prijs 22 euro. (redelijk dus)

Op 16-12-2016 at 10:34 zei BoxerlessBossk:

Visual Guide, maar die komt volgens Bol pas volgende week uit opeens. Altijd hetzelfde gezeik met boeken op releasedatum hier =/

Amazon heeft gisteren de RO Visual Guide én The Art of RO verzonden. Volgens de tracking zouden ze dinsdag worden aangeboden.

Anyways, gisteren de jaarlijkse kersttrip naar de LEGO store (nu weer die van Köln):

Ik kreeg dubbele VIP punten (die ik gelijk weer heb ingezet) en ze hadden een aantal giveaways....

Aangeschaft:

75170-1.jpg

75172-1.jpg

Screen-Shot-2016-09-13-at-8.01.49-PM.png

En onderstaande kreeg ik allemaal 2x gratis erbij :P

B4rHvX6.png

31355951161_6af6b2dd3e.jpg

LEGO-Santa-Snowglobe-Brick-Friday-2016-P

46 minuten geleden zei BoxerlessBossk:

Nu we de film gezien hebben.. Wat een clusterfuck is die Y-Wing set zeg. Geen van die minifigs komt ook maar bij een Y-Wing in de buurt in de film :P

Jup. Piloot en Astromech zijn logisch.....Moroff is totaal onlogisch. (maar dat vind ik niet erg...)

Doet Lego wel vaker; bij de oude A-Wing zaten bijvoorbeeld oa Solo en Ackbar....

Ik overweeg mn oude Y-Wing (de 9495) ex figs nu te verkopen....dus indien iemand interesse heeft....

Piloot lijkt sterk op Merrick... Die gewoon als Blue Leader in een X-Wing zit.

Qua pak wel, maar de fig heeft helaas geen snor en de helm is jammergenoeg anders als die van Merrick.

Goede deals gescoord de laatste weken bij diverse (online) winels die lekker aan 't opruimen waren:

-48" Darth Vader battle buddy (ding is echt huge)
-20" Deluxe BB-8
-20" K2-SO
-18" Death Trooper
-Black Series Tie Fighter (voor nog geen € 60 de beste deal ooit, denk ik)
-Black Series Captain Phasma
-Black Series Poe Dameron
-Diverse shirts

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now