Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

All Activity

This stream auto-updates     

1. Last week
  2. Ramon

The Mandalorian

8 minuten? 😛 Eerder de helft denk ik, maar daarbij wel nog een bts-reel en een eindmontage die op een trailer leek. Ik had het geluk om het op een groot scherm te kunnen bekijken in Chicago. Zoals we allemaal kunnen zien ziet het eruit als een volwassen serie met intriges, toffe actie en prachtige shots van (vergelijkbare) locaties uit films waar wij allemaal van houden (en die meer dan veertig jaar oud zijn). Ook het gebruik van veel practical effects (bijvoorbeeld dat schip The Razorcrest) stemt me positief en de cast is natuurlijk voortreffelijk. De beelden zagen er fantastisch uit en ik ben heel benieuwd naar de sfeer die de serie neer gaat zetten. Daarbij kijk ik ook uit naar de muziek die wordt gecomponeerd door Ludwig Göransson. Dat geluid wat je hoort op het moment dat The Mandalorian zijn wapen richting de camera houdt en de title card in beeld komt bezorgt mij een behoorlijke 'wild west' vibe. Kan niet wachten om meer te zien, ik verwacht dat ze rond D23 Expo eind augustus eindelijk beelden officieel op YouTube gaan plempen..
  3. the Prosheshy

The Mandalorian

Gisteren eindelijk the Mandalorian materiaal (bijna 8 minuten durende scene) gezien. Veel te laat natuurlijk maar het duurt nog 6 maanden voordat ik hopelijk de eerste aflevering kan gaan zien op Disney +. Maar wat een geweldig materiaal is dit zeg. Als die prachtige referenties naar de Originele Trilogie (5 jaar na ROTJ; dat merk je zeker). Wat vonden degenen die het hebben kunnen zien van de sneak peak?
  4. Dennis

Je laatste Star Wars aanwinst

Das gemakkelijk verdiend. Ramon heeft van Celebration de C-3PO Tiki mug voor me meegenomen. Als het wat beter weer wordt pleur ik er wat ijs, mangosap en Jack Daniels in. Met een schijf fruit en een parasol. Het is de 2e van links op onderstaande foto:
  5. the Prosheshy

Men vroeg €15,-. Meegenomen in het vliegtuig door een Duitse verkoopster. Men had ook het coca cola t-shirt van Galaxy’s Edge, de posters van Vader Immortal, Jedi Fallen Order etc.
  6. Ramon

Yep, that's the one. Beetje jammer dat men daar geld voor gaat vragen, maar goed.
  7. Dennis

@Ramon Das die op SWC werd uitgedeeld?
  8. the Prosheshy

Handtekeningen

Afgelopen weekend op Power of the Force geweest in Oberhausen. Aanwinsten: Bob Spiker (Tusken Raider) die een prachtig verhaal vertelde over zijn tijd als olifantentrainer. Hij heeft de olifantt een tructje geleerd waardoor ze haar slurf in de bek nam en tijdens de opnames in Death Valley de Bantha goed overkwam. Penny McCarthy (Labria in the Cantina; A New Hope): Angela Staines aka Bree Tonnika: In mijn Ultimate Visual Guide van Rogue One; Tom Wilton, Richard Cunningham en Daniel Egham: Michael Pennington in mijn ROTJ fotoboek uit 1983: Harley Durst (Moloch) en Derek Arnold (Argus Sixeyes Panox o.a) Arti Shah (Maz Kanata) uit The Force Awakens toegevoegd in mijn Visual Guide:
  9. the Prosheshy

Eindelijk gelukt om aan de officiele Lucasfilm poster van The Mandalorian te komen (op Power of the Force was een retailer in Chicago geweest) 🤓
  10. Earlier
  11. Dennis

Hallo !

Ha Maartje! Welkom op dit forum! Ik zit op instagram maar ik zie op Instagram geen account milianstarwars2012 ? Benieuwd naar de poppen; Sideshow of HotToys?
  12. the Prosheshy

Handtekeningen

Dilu Miah torgrvorgd aan de Cloud Riders multi
  13. milian

Hallo !

Hoihoi, Ik heb mezelf(ons) aangemeld op dit forum om meer te weten te komen over starwars. Ik ben Maartje moeder van starwars fan Milian. Hij heeft een eigen insta aangemaakt (paar dagen geleden) alleen om en voor starwars. Maar dan natuurlijk iets minder grof iets meer door kinderogen Hij showt daar zijn privé collectie funko, lego,force link,poppen,spellen. Hij verzint leuke avonturen met de personages (poppen) Gaat naar events. Etcetc Maar goed mama weet niks van starwars en zoonlief ook niet alles (want hij mag niet alles kijken logische dus ) En ik hoop op dit forum wat te kunnen bijleren. Als je ook op Insta zit en mn uk wil volgen (wat ik vind dat hij dat alleen al verdiend door zijn doorzetting vermogen) dan bijdeze milianstarwars2012
  14. Wie gaat er komend weekend naar Oberhausen?
  15. the Prosheshy

Handtekeningen

Met korting op MaytheFourth Star Wars Authentics gekocht voor $59.- John Boyega. Was volgens mij een foutje op hun site want hij staat alweer op $75.- Normaliter $149,-
  16. the Prosheshy

Handtekeningen

Nieuwste aanwinst; Diego Luna en een TTM van Alan Harris (Bossk)
  17. the Prosheshy

Handtekeningen

Vorige week mijn foto teruggekregen van ILM's John Knoll (Chief Creative Officer). Eerder had ik deze StarWarsAuthentics foto ook al succesvol teruggekregen van Doug Chiang. Beide heren hebben inmiddels ook al hun creativiteit weten te gebruiken voor de aankomende Disney + serie The Mandalorian maar deze is nog uit Rogue One.
  18. Marko

Speculaasjes

Jawel. Ik werd toevallig gevraagd over wat dat is die lowlands cantina etc etc. Die mensen die niets met star wars hebben. En het ook niet begrijpen. Maar inderdaad vreemd want het is een besloten groep. Ik kom negatief over is niet mijn bedoeling, zou het ook niet weten hoe je mensen naar het forum krijgt. Er op wijzen wellicht.
  19. the Prosheshy

Handtekeningen

Nieuwste aanwinsten via een vriend van mij op Star Wars Celebration Chicago: Actrice uit Solo a Star Wars Story en de Engelse serie Les Miserables o.a Erin Kellyman Het idee is om hier een multi van te maken waarbij dit jaar Dilu Miah, Warwick David, Derek Arnold o.a. zouden kunnen gaan signeren als zijnde Cloud Riders. Dave Chapman die voor vele Star Wars films zijn bijdrage heeft geleverd en ook voor Rio Durant in Solo; a Star Wars Story:
  20. Dennis

Speculaasjes

Soms verdwijnt de lijn tussen satire en werkelijkheid: http://www.entertainmenthoek.nl/phoebe-waller-bridge-geeft-james-bond-25-script-een-metoo-make-over/
  21. Ramon

Speculaasjes

Wat was ook alweer de reden dat je die besloten zou willen hebben, volgens mij ziet namelijk niemand buiten de mensen in de Facebookgroep of je daar berichten plaatst? Het is wel zichtbaar op het moment dat ze de groep openen, die is immers openbaar. Maar omgekeerd zie ik van Facebookvrienden nooit berichten voorbijkomen in groepen waar ikzelf geen deel van uitmaak. Om Reddit als voorbeeld te gebruiken is aan de andere kant wel weer onzinnig; de aard van Reddit is juist dat men daar met een enkel account over werkelijk waar elk (on)denkbaar onderwerp in de haast ontelbare subreddits terechtkan. Dat is wel anders dan bij een afgesloten forum zoals dit. Dat gezegd hebbende zijn er natuurlijk best afgesloten fora die het nog prima doen. Maar dat het allemaal een stuk minder is dan 8-12 jaar geleden is volgens mij geen vreemde uitspraak. Blijkbaar vindt men het in onze regio (BE/NL) niet zo interessant om een account aan te maken en te onderhouden op een NL-talig forum wat hoofdzakelijk om SW draait. Met de website zelf gaat het overigens prima. Ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe we het forumgebruik nog zouden kunnen stimuleren. Sta open voor suggesties! 🙂 Wellicht een idee om het nog eens een keer onder de aandacht te brengen, ik weet bv. nog een jaar of twee geleden dat men er via een Facebookpost achter kwam dat we überhaupt een forum hebben..
  22. Marko

Speculaasjes

Zit ik op de fiets zie ik ineens weer licht branden in mijn favorite cafe.... Hell Yeah. Maar dat is niet alleen voor oudere fans hoor, ook jongere fans zijn gek op de OT. De fan-community kritiek dat JJ te veel zou recyclen steekt nogal schril af tegenover die over wat RJ meende neer te moeten zetten. Ik bedoel, je gaat toch naar een Star Wars (saga) film. Dan wil ik ook star wars elementen en dat is dan hoe dan ook wel eens eerder gedaan. Je komt toch ook bedrogen uit als je naar een 007 film gaat en het blijkt ineens over een man met een stok te gaan die te stijde trekt tegen een kudde losgelsagen waterbuffels in Mozambique. Laat de komende jaren vooral nieuwe verhalen neergezet worden, ik sta er om te springen. RJ en B&W gaan een serie films maken met een totaal originele invalshoek in het SW universum. Heel prettig Al ben ik geloof ik de enige ter wereld die niet erg warm loopt voor Mandalorian. De getoonde beelden zijn prachtig, maar ik wil toch echt een inhoudelijk sterk verhaal zeker bij een tien uur durende serie en daar zie ik nog niet veel 'bewijs' voor. Inhoudelijk vond ik de trailer verder wel heel goed, subtiel ook. Lando in beeld, kort maar krachtig. Planeten. Jakku, Tatooine weer een andere zanderig planeetje. Genoeg te speculeren. Die move van Rey zal wel een misleiding blijken te zijn, net als de lach van Sidious, ik verwacht hem niet te zien, wellicht alleen als een holocron. Verder probeer ik niet al te veel te verwachten, omdat dat nu juist is wat TLJ in de eerste plaats tegen deed vallen, mijn eigen verwachting (overigens kwam daarna een diepere analyse en ben ik er van overtuigd dat het gewoon een matige star wars film is) Tja, dat, zolang dat niet besloten is, doe ik er daar niet aan mee en sluit ik liever aan in 'the real cantina' waar je met gesloten deuren bij een haardvuur over Star Wars kunt keuvelen. Ik geloof er niets van dat Fora niet floreren, getuige bijvoorbeeld Reddit. Overigens is het qua drukte en niveua op LLC ook niet echt top.
  23. Dennis

Speculaasjes

SPOILERS! (even tekst selecteren om het te kunnen lezen. De spoilers zijn afkomstig van iemand die -net als bij TFA- een script zou hebben gezien) The Rise of Skywalker gaat over het vinden van 'iets' om de First Order te verslaan. Rey denkt wat te weten en de film draait om de zoektocht, dat laatste avontuur om de Galaxy te redden. Dit redmiddel bestaat uit 3 zaken: de code van een oud Holonet systeem, een antenne van de tweede Death Star (dit verklaart de trailer shot waarop men uitkijkt naar de brokstukken van dit station) en C-3PO. Hiermee kan men het 'verhaal van Luke Skywalker' aan iedereen laten 'zien'; een boodschap/speech die hij opnam uitzenden zodat elk wezen op elke planeet dit ziet. The Emperor die we op het einde van de trailer horen is een holocron die Ben Solo gevonden heeft en wat zijn val naar the dark side inleidde. Een ouderwetse red herring
  24. Ramon

Speculaasjes

Ik denk dat de reacties voornamelijk op onze Facebookpagina staan, nu weinig van onze volgers het forum nog dagelijks gebruiken. Ook is er een Facebookgroep waarin men discussies voert. Verder denk ik niet dat de scène met de TIE Fighter is wat het lijkt; Rey lijkt het te verwachten en in een echt gevecht had de TIE allang het vuur geopend. Dit is een training, misschien dat Poe in het schip zit (het shot met Kylo's handschoenen kan zich op een geheel ander moment in de film plaatsvinden)? Er is imo geen sprake van een duel, maar de tijd zal het leren. 🙂 Dat ze SW 1 t/m 6 erbij halen is helemaal niet zo gek denk ik omdat deze film niet alleen het einde van deze trilogie is, maar het einde van saga in z'n geheel. Dat is in meerdere interviews met acteurs, JJ Abrams en zelfs in de teaser ("The Saga comes to an end") benadrukt. De manier waarop ze dat nu doen - door de Death Star erbij te betrekken - laat wellicht te wensen over, toch is het denk ik nodig als je er eenmaal voor kiest om Palpatine terug te brengen. Die zagen we immers voor het laatst op de DS2 die vervolgens werd opgeblazen. Bovendien vertegenwoordigt de Death Star symbolisch de OT en kan ik me als schrijver van een film die alle negen films moet afronden voorstellen dat je daar dan iets mee wil doen. Wat de Skywalker betreft is mijn theorie dat The Rise of Skywalker niet slaat op een enkel persoon zoals Luke of Ben, maar een nieuwe orde die deze naam op zich neemt. Eerst waren er de Jedi, vanaf nu zijn er de Skywalkers. Zoiets. We'll see! 😋
  25. Frans

Speculaasjes

Kan zijn dat ik de reacties op de teaser over het hoofd zie op deze site. Anders vind ik het wel opvallend dat er niet over gesproken wordt?! Er zitten wat leuke dingen in de teaser. Rey die een spectaculaire sprong maakt. Wrakstukken van de Death Star en de sinistere lach van Sidious. Op zich leuk. Maar als ik er over na ga denken en dat is iets wat ik niet helpen kan, dan maak ik me zorgen. Een Tie fighter die het opneemt tegen een mens, ik zie liever mens tegen mens. ( remember de massale aanval op Luke in TLJ? Ook daar was niets persoonlijks aan) Voor mij haalt dit het duel uit het duel. Degene die het schip bestuurd verstopt zich in een metalen constructie.Toont daarmee geen moed, maar eerder frustratie en lafheid. De Death Star, was deze niet in ontelbare stukken ontploft?! Waarom halen ze dit fossiel erbij? SW 1t/m 6 in zijn geheel niet perfect, maar voor mijn gevoel af. Laat me lekker dromen over wat er zou zijn gebuerd met de hoofdpersona. Waarom terug gaan naar een trilogie die door velen word gekoesterd als een stuk filmgeschiedenis die zijn gelijke niet kent. Kun je aan zo'n filmreeks nog iets toevoegen? Of is dit weer eens een stuk fanservice die inspeelt op het sentiment van de oudere fans? Maak eens iets nieuws! The rise of Skywalker. Gaan ze Luke in ere herstellen? Is Rey een Skywalker? Waarom halen ze de Skywalker familie er bij? Waarom scheppen ze geen eigen bloedlijn? Ik heb het idee dat Lucasfilm nog steeds geen idee heeft wat Star Wars inhoud. Misschien overdenk ik dit allemaal wel te veel. En moet ik de jeugd laten genieten van deze nieuwe aanpak.
  26. haiduk

Metal \m/

Van het nieuwe Haiduk-album 'Exomancer'
  1. Load more activity